سلامت خانواده

هر آن چیزی ک برای داشتن یک زندگی سالم نیاز خواهید داشت.

سلامت خانواده

هر آن چیزی ک برای داشتن یک زندگی سالم نیاز خواهید داشت.

این وبلاگ برای دسترسی شما ب مطالب مفید و برتر موجود در وب طراحی شده است که در یک مجموعه عرضه میشود.امید است تا تک تک خانواده ها بسلامتی در کشور عزیزمان زندگی کنند.

طبقه بندی موضوعی

13 خطر در کمین ازدواج (بخش دوم)

دوشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۰ ب.ظ

خیلی وقت ها دختران و پسران جوان تصورات و باورهای غلطی در مورد ازدواج دارند و بر اساس این اندیشه های اشتباه دست به انتخاب همسر می زنند، اما بعد از مدت کوتاهی احساس شکست یا نارضایتی از زندگی مشترک پیدا می کنند.


در اینجا به 4 مورد بعدی از 13 باور غلطاز دیدگاه بیتوته اشاره می کنیم که هر کدام از انها می تواند منشا نارضایتی بعد از ازدواج باشند.


5- ازدواج راه کسب استقلال است: استقلال نیاز به حس مسئولیت پذیری و انجام بهینه وظایف دارد. اگر چنین تمرینی در زمان مجردی به خوبی صورت نگیرد پس از ازدواج هم به خاطر ورود به بافت خانوادگی جدید بازهم فرد با مشکل عدم استقلال روبروست.

 

معمولا وابستگی به خاطر این است که خود فرد قادر به انجام صحیح وظایفش نیست و نیاز مفرط به حمایت دیگران دارد. لذا پس از ازدواج هم همسرش جایگزین والدین و خانواده اصلی اش می شود و استقلال در زندگی جدیدش نیز مورد تهدید واقع می شود.

 

6- ازدواج، یعنی آرامش: آرامش هم چون خوشبختی یک حس و نفسیردرونی آدمی از شرایط و موقعیت هاست. بنابراین کسی که نمی تواند پیش از ازدواج به چنین مفهومی دست یابد، پس از ازدواج هم از درک آرامش عاجز است. زوج های زیادی هستند که می گویند با ازدواج آرامش خودرا ازدست داده اند.

 

7- ازدواج راه فرار است: گاهی فشارهای زندگی آنقدر شدید است که قدرت تصمیم گیری و حل مسئله را از ما می گیرد. و برای خلاص شدن از مشکلات و فرار ازموقعیت خانواده به اشتباه ازدواج را به عنوان راه آزادی خود می گیریم. در این موارد شانس موفقیت ازدواج خیلی کم است چون دقت کافی در انتخاب همسر وجود ندارد و با نگاهی مسامحه آمیز به مسئله نگاه کرده ایم.


8- دوستی قبل از ازدواج لازمه یک ازدواج موفق است: متاسفانه این اشتباه روز به روز در بین جوانان بیشتر می شود. از انجا که این دوستی ها براساس مسائل احساسی و جذابیت های نخستین، بین 2 نفر صورت می گیرد، به کلی زمینه یک ازدواج موفق را به مخاطره می اندازد. به همین علت است که اکثر این دوستی ها به ازدواج ختم نمی شود. بهتر است دوستی قبل از ازدواج ، به صورت آشنایی قبل از ازدواج و تحت نظر خانواده ها و صورت بگیرد و به جای مسائل احساسی دختر و پسر به مسائل منطقی فرایند شناخت منجر شود.


منبع: بیتوته

  • علیرضا مومیوند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی