سلامت خانواده

هر آن چیزی ک برای داشتن یک زندگی سالم نیاز خواهید داشت.

سلامت خانواده

هر آن چیزی ک برای داشتن یک زندگی سالم نیاز خواهید داشت.

این وبلاگ برای دسترسی شما ب مطالب مفید و برتر موجود در وب طراحی شده است که در یک مجموعه عرضه میشود.امید است تا تک تک خانواده ها بسلامتی در کشور عزیزمان زندگی کنند.

طبقه بندی موضوعی

13 خطر در کمین ازدواج (بخش سوم)

دوشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۰ ب.ظ

خیلی وقت ها دختران و پسران جوان تصورات و باورهای غلطی در مورد ازدواج دارند و بر اساس این اندیشه های اشتباه دست به انتخاب همسر می زنند، اما بعد از مدت کوتاهی احساس شکست یا نارضایتی از زندگی مشترک پیدا می کنند.


در اینجا به 5 مورد نهایی از 13 باور غلط از دیدگاه بیتوته اشاره می کنیم که هر کدام از انها می تواند منشا نارضایتی بعد از ازدواج باشند.

- ازدواج به خاطر رضایت والدین و دیگران: ازدواج مهمترین تصمیم گیری شما در زندگی است و مسلما عواقب این انتخاب قبل از هرکس، گریبانگیر خود شما می شود. پس اگرچه مشورت گرفتن از دیگران کاری پسندیده است، ولی با رضایت درونی خودتان ازدواج نکنید نه به خاطر رضایت اطرافیان.

 

10- ازدواج یعنی سعادت و تکامل: ازدواج هدف زندگی نیست حتی تنها راه خوشبختی و تکامل نیست. ازدواج اگر چه مسیر مهمی در رسیدن به مقصد است ولی تنها راه نیست. اگر کسی تنها راه خوشبختی را ازدواج بداند آن وقت تحت فشارهای اجتماعی مجبور است به هر ازدواجی تن دهد تا بدبخت نماند. درحالی که ازدواج موفق و با شناخت کافی می تواند راه رشد را تسهیل کند، در غیر اینصورت خود ازدواج مانعی بر سر راه تکامل و خوشبختی است.

 

11- ازدواج فرد را مسئولیت پذیر می کند: در واقع دقیقا به عکس است. یعنی فرد باید مسئولیت پذیر باشد تا به سراغ ازدواج برود. کسی که قبل از ازدواج از انجام وظائف فردی و اجتماعی خود سرباز می زند چگونه پس از ازدواج مسئولیت پذیرمی شود؟

 

12- ازدواج هر کس تابع تقدیر و سرنوشت است: این اشتباه منجر می شود که دختران و پسران و خانواده هایشان به اندازه کافی در تحقیق و بررسی و شناخت همسر دقت نکنند. و اهمال و بی مهارتی خود را به گردن تقدیر بیندازند. بسیاری هم برای فرار از مسئولیت انتخاب همسر، با یک استخاره کار خود را راحت می کنند و این طور نقش اندیشه و اختیار خود را نادیده می گیرند.

 

13 - مهریه تضمین کننده ازدواج است: مهریه هدیه ای است که داماد باید با همه وجود خواهان پیشکش کردن به عروس باشد. علاوه بر اینکه نقش عاطفی دارد، می تواند بخشی از آن به صورت نقدی، کمکی به خانواده عروس جهت تهیه مایجتاج اول زندگی و جهیزیه باشد. طبیعی است که مقدار آن باید متناسب با توانایی اقتصادی طرفین و با رضایت کامل باشد. معمولا مهریه های سنگین، تخفیف گرفتن ها و چک و چانه زدن ها و... همه و همه اولا منجر به از بین رفتن نقش محبتی و عاطفی مهریه می شود، ثانیا کدورت هایی به وجود می آورد که گاهی برای همیشه روی زندگی مشترک سایه می اندازد. از همه مهم تر این که مهریه نقش تثبیت کننده ای در پیوند زناشویی ندارد و اگر اساس یک زندگی اشتباه باشد، مهریه بالا هیچ وقت نمی تواند زندگی را حفظ کند.


منبع: بیتوته

  • علیرضا مومیوند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی